2008. ápr. 8.

Festés1

A múlt héten végre hozzájutottam a festéshez.
Tudtam hogy szivárványt, shiborit és tálcásat szeretnék. Először a csöveseket készítettem elő. Kerestem újrafestésre alkalmas anyagokat.



Ez egy tavaly nyári tálcás, őt szántam arashizni. Föltekertem a csőre, beráncoltam. Mosószódás vízzel bevizeztem és hagytam állni kábé fél órát. A múltkori tapasztalatom szerint a száraz anyag nagyon nehezen vette föl a festéket, sok lecsorgott róla. Ezért próbálkoztam most így, és úgy tűnik, működik. Ezután feketés és barnás sűrítős festékkel bepacsmagoltam. Nylon rá és pihen egy éjszakát.
Ilyen lett. A csíkok sötétebbek a valóságban és tényleg izgalmasan néz ki.

A kék tenger próbált lenni, de túl sötét az alap is és a "hullám" is. A kicsik 25x25-ösek, eredetileg halványzöldek félbe majd negyedbe lettek hajtva - vasaltam is őket. Két kül. módon kerültek fel a csőre, madzagoltam, gyűrtem, mosószódáztam majd festettem. Még néhány hajogatási módot szeretnék kipróbálni....
Ezeket a mintákat egy blogról (a lap alján látható) lestem el. Ezek is már festett anyagok voltak, szárazon vasalóval hajtogattam össze. A hatszögest egy irodai csipeszfélével rögzítettem - nem tudtam volna gumizni.... A festékbe a háromszög két olgalát mártottam csak be, ezért lett rombuszos.
Ezek az első csavarós próbálkozásaim. Nem tudom, talán túl szorosra tekertem föl, és nem volt elég kontraszt a kül. festékek között.

2 megjegyzés:

agibo írta...

Hú de klasszak! ...Nem fokozom. Tetszik mind. Öröm lesz belőlük dolgozni.

36évi írta...

Jók nagyon. Az újrázott shiboriban nagyon tetszik, hogy a rövidebb oldalánál fogva tekerted fel, és szuper, hogy a rétegeket ilyen jól befogta a sötét.

A kicsikkel nem lehetett egyszerű a feltekerés, ha még négybe is volt hajtva. Nagyon jók minták jöttek ki.

A szivárványos alap nagyon jó erős színű, még a másodfestések is tartalmasak. Szuper a sorozat.

Ilyet már nagyon kéne csinálnom, azóta sem próbáltam ki.