2008. júl. 2.

Bloghasználat

Néhány tapasztalatomat szeretném megosztani Veletek, akik szintén blogspot-osok vagytok.



1. Beállítottam a Beállítások - megjegyzés - lap alja - értesítés új hozzászólásról. Beírtam a gmail-es címem, így nem kell naponta bogarásznom ki hova kommentelt, jön róla az üzenet. Nagyon tetszik, éppen most kaptam egy majd' egyhónapos bejegyzéshez hozzászólást. Másként biztos nem vettem volna észre.

2. A fotók nagyítható állapotú feltétele többeknél nehézségként merült föl. Két módszert találtam:
  • mikor a képet tallózással kiválasztom, a szerkezetnél a "semelyik"re kattintok, akkor kinagyítható marad még ha át is pakolom
  • nekem jobban tetszik, ha középre rakja, így viszont ahová felrakta, onnan nem szabad elmozdítani. Tehát először felrakom a képeket (az utolsót először és sorban visszafelé - van még egy módszer, azt majd később), utána enterekkel helyet "csinálok", és beszúrom a szöveget.
  • Egyszerre 5 képet tudok a "másik kép hozzáadása" gomb segítségével feltölteni, ilyenkor egymás után pakolja. A szöveget ekkor is utána írom, vagy átkopizom a megfelelő helyre.

3. A linkek beszúrása többeknek okoz(hat) problémát. Amikor írjuk a szöveget, a szövegdoboz fejlécében egy zöld pontocska segít ebben. Az aláhúzandó szövegrészt, amit linkként szeretnénk megjeleníteni, kijelöljük - egy szó esetén dupla kattintással, hosszabb szövegnél a lenyomott bal egérgombbal. Ezután kattintunk erre a zöld bigyókára, kijön egy pici ablak, és az URL sorba bemásoljuk (lehetőleg nem fejből, hanem egy másik megnyitott ablakból másoljuk ki) a címet. Kis ablak becsuk, szöveg folytat, a linkelt szó pedig már aláhúzva más színnel látható.

12 megjegyzés:

lomaquilt írta...

Kösz, hogy leirtad, még azért vannak fehér foltok! Majd azért többször tanulmányozom, igaz sok ujat nem fedezek fel!
Azt, hogy kell csinálni, hogy nem akarom, hogy az egész szöveg látszódjon, azaz tesz egy megjegyzést, hogy olvasd tovább!

Katbo-Réka írta...

Nekem kezdetektől fogva be van állítva az értesítés elküldése, mégsem kapok semmit. Mi lehet a baj?

b_ildikó írta...

Komórka!
Éppen ezt akartam én is megkérdezni a bejegyzés végén, de nem elmaradt! Nekem tetszik a Sue -féle megoldás, de tartok tőle, itt a Bloggerben nem lehet. De majd jön valaki, aki segít.

Most a hosszú leírásnál praktikus lett volna, hogy csak 2 bekezdés látszik, a többi csak tovább-kattintásra.

b_ildikó írta...

Katbo!
Sajnos nem tudom... :-((((
Minden "mentés"-re rákattintottál?

Katbo-Réka írta...

Képzeld, már működik. Pont a Te hozzászólásod volt az első, amit jelentett. Újra beírtam az emil címem és most megy. Valószínű korábban valamit elütöttem.
Köszi a segítséget.

martimez írta...

Köszi,megint megtudtam valami hasznosat!

KicsiKató írta...

Bár én ezeket pont tudtam már, de nagyon fontos, hogy leírtad - köszönöm a sok néma, nemkommentelő megvilágosult neváben is:)

Én arra jöttem rá a napokban, hogy ha kijelölöm a szövegrészt és a radírra kattintok, nem húzza össze a szövegemet. Ugyanis előtte nagyon sokszor nem jelenítette meg a dupla entereket (sorköz) a véglegesített szövegben.

KicsiKató írta...

Katbo, nekem hetekig nem jött látszólag semmi, aztán észrevettem, hogy a levélszemétben vannak:)) Amint egyet megnyitottam, azóta jó helyre tölti.

kastanie írta...

Azt tudjátok-e, hogy előre lehet készíteni mondjuk egy témához egy bejegyzést, azt elmenteni anélkül, hogy közzétennéd. Az ilyenek a régi helyükön maradnak akkor is, amikor közzétesszük őket. Az új bejegyzéssel lehet egy bevezető rövid utalás, hogy itt olvasd...és ahhoz linkelni azt a teljes szöveg címének a címét.

lomaquilt írta...

Irjatok csak sok okos dolgot, én elmentem és időnként átrágom magam rajta. Aztán lassan minden megvilágosodik.

mmama írta...

Köszönet a " néma tudatlanok "
nevében is, sajnos én műszaki
technikai ántitalentum soha a jó
szagú életben nem fogom megtanulni.
ugyanis amikor nagyon nagyon akarok
akkor nem sikerül.
hm... bocs. Remélem azért a közléseim
érthetőek.

Klematisz írta...

Húú, köszi, jól jött a segítség, a megjegyzéseknél most nekem is sikerült új beállításokat végezni!