2010. jún. 7.

Ajándék év végére

Adott volt:
  • a feladat, hogy SzMK-s szülőként a nyolcadikosomnál a tanárok búcsúajándékát megszervezzem(zük)
  • a kérés a tanárok részéről, hogy  - ha és amennyiben szeretnénk ajándékot adni - ajándékutalványt kérnek
  • bennem(nünk) az igény, hogy ne sima borítékot nyújtsunk át
  • néminemű zsákvászon Szappanos Eszter csomagolásaiból (és ez itt akár a reklám helye is lehetne, mert nagggyon jók - mármint a szappanok), ami kallódott a lakásban ihletre várva
  • egy kép  Shushannánál, ami nagyon megfogott
  • kevés idő, tehát egyszerűben kellett gondolkodnom, nem csicsázhattam túl
Ezt hoztam ki belőlük:



És egy közeli:


A gyerekmunka is tetten érhető már megint. :-) A szíveket szabták a nagylányok.

Remélem, sikerül örömet szereznünk 18 pedagógusnak! :-)

(és köszönöm az ötletadóknak is)

13 megjegyzés:

shushanna írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Shushanna írta...

Nagyon szívesen, bár megtiszteltél volna, ha rákérdezel a készítése előtt... :(

Még senkinek nem mondtam nemet, ha hasonlót (ugyanolyant) készített, mint a sajátom és rákérdezett, hogy van-e ellenvetésem.

Olyan viszont még nem fordult elő, hogy utóbb fedezzem fel a saját tervem, munkám, más általi elkészítését...még ha ilyen egyszerű ötletről van is szó, mint ez szíves kis zsák. Bár jogvédelem alatt persze nem áll.:)

Bizonyára remek ajándék lesz...és hidd el örülök, hogy több embernek szereztek majd örömöt vele...csak...:(

Picikeadri írta...

Szerintem biztosan örülni fognak neki. Én is pedagógus vagyok, örülnék saját készítésű, olcsó, de kedves ajándékoknak.
Az előzőhöz szeretnék kicsit hozzászólni, de kizárólag békítő szándékkal: az internet erről szól. Mindenki, aki alkotó kedvű, az nézelődik neten, lementeget jó ötleteket, aztán megvalósítja vagy ugyanúgy, vagy kicsit változtatva. Ez sokaknál erről szól. Én is gyakran teszem. És ha esetleg az én ötletem tetszik meg valakinek, hát vigye! Nem vagyok feltaláló! :-))
Na még egyszer szerintem aranyos ajándékok és bocs, hogy beszóltam. :-))

napraforgó írta...

Ezt jól olvastam? A pedagógusok megmondták, hogy mit szeretnének????? Nem is találok szavakat!
:((((((((((((((((((((((((

De a zsákocskák nagyon szépek, gratulálok hozzá!

shushanna írta...

:) Semmi szükség békítésre, írtam, amit írtam. Azt hiszem, nem volt semmi rossz benne...
Inkább köszönöm a reklámot és a lelkemet is simogatja, hogy méltó alkotás újra elkészíteni!:)
És akkor dicséret mindkettőnknek...mert szépek! :)

A tanárokról pedig...én is ped. vagyok (felfüggesztve most anya), de én sem mondanám meg, mit kérek...

Ági írta...

"Az én időmben" nagyon megköszönték a pedagógusok a virágot. És látszott, hogy örülnek is neki. De, hogy most "kérnek"!! Tulajdonképp megdöbbentem, nem is kicsit.
A zsákocskák nagyon tetszenek! Finomak, ízlésesek!

LARION írta...

Hát igen....... én sem örültem volna, ha UTÓLAG szembesülök azzal, hogy másolják az ötleteim........ Egyáltalán nem örülnék neki......, de ezt már sokan tudhatják......
A Zsuzsi meg olyan jó kis emberke, EGYEDÜL küzd napi szinten keményen , "három gyermekével a hátán"....... és mindez elvonja az energiáit, ha azzal kell szembesülnie , hogy miért is nem érzi jól magát, mikor a fenti fotót meglátta?????......

Kaccat írta...

Nem szeretnék belefolyni a vitába, de szerintem korrekten belinkelte, hogy honnan vette az ötletet.
Felháborodni akkor lenne joga bárkinek is, hogyha nem jelöli meg a forrást, hogy igen, ez hatott rám...
De őszintén egy kis zsákocska, azért nem akkora nagy ötlet, készen is lehet ilyesmit kapni.
Ráadásul pedig nem teszem közszemlére, ha nem akarom, hogy más megnézze, és ezáltal hatással legyen rá, ha pedig mégis megmutatom, és még hivatkoznak is rá, hogy igen, nála láttam...

Ez csak egy vélemény, csak kicsit furcsának találtam a reagálásokat erre a bejegyzésre, mert szerintem teljesen korrekt volt

LARION írta...

Kaccat alkot: milyen más szemszög jön ki mindenkiből.... megkérdezném, ha ilyen egyszerű ötlet volt a Shusannáé, akkor mégis miért nem hagyta figyelmen kívül az Ildikó és talált volna ki mást ami az Ő szellemi terméke? Le is írta, hogy nem volt kedve agyalódni és választotta a jóval egyszerűbb megoldást a Shusanna jól bevált zsákocskáit, de egyáltalán nem volt korrekt ez a dolog, mert nem ELŐTTE szólt neki, hanem UTÓLAG.....
És igenis VAN JOGA felháborodni az eredeti alkotónak, mert egyáltalán NEM JÓ ÉRZÉS szembesülni a még oly kicsinyke, de akkor is a saját ötlete kopírozásával..... Te mit éreznél , nem hiszem, hogy nem bosszankodna ezen bárki....és a Shusanna, nem volt bántós a nyilatkozataiban, szerintem arra kellene inkább figyelni, hogy nagyvonalú volt és elnéző és intelligensen nyílvánult meg......
Nem támadott úgy, sőt azok támadnak vissza akiknek nem kellene védekeznek egyből.......... Miért is védekezniük ??? Miért nem lehet egyszer-kétszer beismerni, hogy: igen nem jártam el túl tisztességesen és azzal, hogy utólag be lett linkelve az eredeti alkotó, attól még a másolás : másolás...akárhogy szépítgetjük az egészet...... És bocsánatot is lehet kérni az alkotótól utólag is......
Küzdök folyamatosan a tisztességtelenségek ellen, benne van a véremben...remélem egyszer átfordul a magyar fejekben jó néhány gondolat és meg sem fordul a fejekben, hogy megbántsunk folyton másokat.....erre a világra vágyom...és kiállok akárki mellett, akiknek érzem a jogos megbántottságát, még ha oly kicsinykének is tűnik az egész...., de ott a megbántottság és a rossz érzés, amit okoz egy-egy alkotó ilyenkor a másiknak........ !!!!! Kicsit álljunk át a másik oldalra és nézzünk rá onnan is az egészre........ Hát csak ennyi a véleményem .....

Shushanna írta...

Visszatértem erre a felületre. Szomorúan. Más hívta fel a figyelmem valamire, amiről azt gondoltam, hogy békésen, csendesen lezajlott történet volt.

Mi Ildikóval - igaz utóbb - egy e-mail váltással megbeszéltük ezt a bejegyzést.

MINDEN TÁMADÓVAL ÉS "KIMARADNI SZÁNDÉKOZÓVAL" KÖZLÖM, Ildikó azt írta:

TELJES MÉRTÉKBEN IGAZAM VAN! Belátón, jó szándékkal, mert érezte, hogy nem volt teljesen helyén való ez így...még akkor sem, ha máshol is lehet látni ilyen kis semmi ötleteket, mint ez a zsákocska. Nem írom le, mert Larion szeretettel megírta helyettem, hogy ez a kis zsákocska - többek között - mit jelent nekem...
Filléreket.

Olyan filléreket, amikből...
Szívesen elmesélem, bár nem hiszem hogy különösebben érdekel Kaccatalkot! Maradjunk annyiban, hogy kerüljön el téged az az érzés, amit a torkomban éreztem először, amikor megláttam a zsákjaimat. Mert lehet, hogy van ilyen hasonló, de ezeket akkor is én terveztem...
Ildikó kedvesen, korrekten!!!, jó szavakkal szólt hozzám. Utána csak mosoly volt bennem. A KETTŐNKRE TARTOZÓ dolgot megbeszéltük, jó szájízzel lezártuk. Békés és csendes ember vagyok és maradok. De őszinte is. A bejegyzésed bántó... Ha veszed a fáradtságot és elolvasod Lariont és engem újra, azután minden szavával értelmezed, remélem rájössz, hogy kár volt az időért, amit a bejegyzésedre pazaroltál.

A zsákok pedig szépek és örömmel látom őket...itt is! Büszkén.:)

Larionnak: szerettem pártatlan lenni sokáig. Most örülök, hogy egy - másik - táborba tartozunk.:)

Ildikó: elnézést kérek, hogy a blogodat "használom" ilyen megnyilvánulásokra. A munkáid szépek, visszajárok nézegetni ezeket a későbbiekben is.

Néha nem is baj, ha kiderül, ki hova tartozik...

b_ildikó írta...

Köszönöm mindenki megnyilvánulását. Kaptam hideget, meleget egyaránt.

Valóban, Shusha kommentje után írtam neki, ő kedvesen válaszolt, a dolog lerendezve. (bár még lógok a festéssel kapcs.-ban válasszal! :-) )

Nehezebb volt Larion kirohanását feldolgoznom magamban, hiszen ha az ötletgazda már elmondta a magáét, szerintem nem szükséges még 3 lapáttal rátenni - de lehet hogy mostanában kissé hiperérzékeny vagyok.

Valóban lehet úgy is fogalmazni, hogy nem volt kedvem agyalódni, de a dolog egy kicsit ennél azért árnyaltabb.
Nem akarnék példálózni azzal, hogy milyen feladat 4 gyereket meg egy munkanélküli férjet eltartani. Mekkora teher úgy 12órázni türelmetlen fáradt betegek között, hogy közben otthon is mindennek flottul kell(ene) mennie, mert más nem csinálja meg helyettem. Mekkora nyűg, kolonc tud lenni ilyen állapotban olyan feladat, amit korábban elvállaltam, de nem adhatom le, ld. SzMK.
Milyen érzés este úgy hazaérni, hogy gondolkodni se tudok, de mesélnem, meghallgatnom, tündéranyát játszanom kell, de közben főzzek is meg másnapra.stb Az uram depresszióját is kezeljem....

Ennyit arról, hogy nem volt kedvem agyalni. Mindez nem kisebbíti a hibámat, de talán árnyalja a képet.

Mikor az itteni hozzászólásaidat feldolgoztam magamban (eléggé rányomta a bélyegét a hangulatomra a lányom ballagásán...), akkor olvastam a facebookon a kis övönaluli szurkapiszkát:

"A Shusanna kis zsákvászonjait most koppintotta le egy kméti alkotó és utólag szólt a Shusannának...ooohhhh...
Egyre szemtelenebbek a nőcik a Meskán....."


Szó nincs arról, hogy ezeket a Meskára vigyem. Nem szeretem az általánosításokat.

Szóval Erás, nem a dolgok igazságtartalmával volt bajom, ezt nem is vitattam, de rosszul esett a vagdalkozás. A dolgok, tények és emberek fekete-fehérnek beállítása.

Részemről nincs harag.

Remélem, nem került beléd tüske emiatt, s legközelebb is jól eltrécselünk, ha összefutunk...

Shushanna írta...

Most az Erika miatt vagyok mérges magamra, mert "csak" a hiperigazságos szívével mellém állt. Illetve sok hasonló elvi kérdés mellé. Amik nem ilyen egyszerűen zajlanak, zajlottak le. Remélem, ha találkoztok, mosolyogni fogtok egymásra. Mert amúgy szerintem ő sem annyira Tőled, mint a negatív, felületes értékelésektől akadt ki...én is...A fene vigye ezt a kis szíves zsákot!:)))

Az életed viszontagságaitól nem lettem vidám. Sajnos együtt kell éreznem. Három gyerek... tőlem elvált, pénztelen, depressziós férj...

Néha azt gondolom, hogy fekély van a világon és néhány anya maradt csak egészséges ember...Pontosabban: Ember. Aki nem ismer megálljt, csak küzd...maga sem tudja miért...

Kérlek Ildikó és Erika! Miattam semmilyen tüske ne legyen Bennetek...:)

LARION írta...

Na, frankóóó....... hogy lehet átfordítani a dolgokat úgy, hogy áldozatként tűnjön fel az ember....... . és nem ez volt a lényeg Ildikó......
Na, mindegy nem beszélünk hasonló nyelven, ezért nincs is kedvem tovább magyarázni, mi az ami bántó volt a dologban a zsákocskákkal a Shusannára nézve........
Ez a három lapát ( ?) lehet erős vagyok , de Te sem voltál azokban a pillanatokban gyengébb amikor a Shusanna dolgait megcsináltad......., kár csodálkozni, ha nem mindenkinek tetszetős mindez.......
És nekem írt a Shusanna, hogy intelligensen megbeszéltétek és beláttad, hogy nem a leghelyesebben jártál el vele szemben......
Ha ez így van , akkor rendben van...és nagyon sajnálom a Te életed árnyoldalait is, mert Neked sem könnyű a mindennapok küzdelmeivel szembesülnöd..... és valóban nem olyan nagy a probléma, mint ami már kikerekedett belőle...
Csak azt nem értem miért nem lehet nyíltan és őszintén a kellemetlen dolgokról is értekezni....., miért nem bevállalható ez az oldalunk, mitől fél sok ember?
Nem hiszem, hogy mindez okot ad részemről haragra, véleményütköztetés volt és sokszor nem kellemes, de nyílván lerendeződik bárkinél a megfelelő szinten......