2008. dec. 11.

papírzsebkendőtartó - képes elkészítési útmutató

Előkészítünk egy kábé 30x35 centis szendvicset, akár szabad gépivel, akár hálóban vagy akárhogy letűzve. Ha "beépített" mintát szeretnénk, akkor azt 18-28 (a 35-ös oldal mentén) centi közé kell illeszteni, ez lesz az első frontja a tartónak. (itt a képek csak rá vannak gombostűzve, még nem kell rávarrni!)

A szendvicset félbehajtjuk (a 30 centi a hosszani oldal!) és a félbahajtás mentén keskenyen letűzzük.


Ettől bő 5 centire levarrjuk a következő bordát.

Megfordítjuk, és a másik irányban bő 10 centire a 3. bordát is letűzzük.


Ezzel kialakult az első front, lehet a díszítő motívumot rögzíteni.


Most rápróbáljuk a zacskóra a majdnem kész huzatot, ha kell, a széleit leigazítjuk, összeillesztjük, összevarrjuk, eltisztázzuk.


Kifordítjuk, ezt a bordát is letűzzük. Kész van a test.

Egy gyors próba...



A fülhöz 17-20x4 centis csíkot hosszában megfelezünk, a felezőhöz hajtjuk a széleket, majd az egészet félbehajtjuk, letűzzük. A végeit nem kell eldolgozni, belülre kerülnek majd.

Az aljához 2 darab 6.5x8 centis darabot félbehajtunk, két oldalán letűzzük, kifordítjuk.

Az aljához odarögzítjük még a pánt felvarrása előtt. (Ha a géped alkalmas rá, innentől alakítsd át szabadkarossá!)

Felvarrjuk a pántot (előtte a fül két végét is odarögzítjük), visszahajtjuk a varrás mentén majd letűzzük (mazochisták kézzel is eltisztázhatják!). Az alja pánttal ugyanezt végigjátszuk.


Itt már nincs mese, kézzel kell varrni. A 4 sarkot pár öltéssel rögzítjük....


...és voilá, el is készültünk!

6 megjegyzés:

Breze írta...

Hát ez nagyon klassz!! 1000 és egy hála a leírásért :)

Zsukkata írta...

Nagyon köszi :-)))

F.Gina írta...

Köszi, én is ki fogom próbálni ! (Jövőre :)) )

leda írta...

Köszönjük, nagyon jó, hogy feltetted!

ezkriszti írta...

Már régóta szemeztem ezzel a zsepitartóval, most már majd ki is próbálom. Köszi a leírást. Nagyon helyesek.

Patchwork Mill, Maria írta...

Hát ez tényleg nagyon jó!
Sajnos eltartott egy ideig, míg rájöttem, hogy alulról kell kihúzogatni a zsepiket (ilyen csökkent értelmű vagyok), de amint rájöttem, már láttam is, hogy ez milyen nagyszerű!
És még az idén ajándék is lesz belőle, hála a részletes leírásodnak, amit én is köszönök!
:)
Marcsi