2008. febr. 27.

Fotók, linkek, ezmegaz

A hétvégén nagy fényképrendezésbe kezdtem. Valaki kért tőlem egy albumfélét, amiben a saját dolgaim vannak. Node, azt először össze kellett vadászni az elmúlt 4-5 év összcsaládi ömlesztett digitális fotóiból. Úgyhogy volt megint apropó a gép előtt ülni. Először minden egyes mappából kiszedtem az én képeimet egy külön doksiba, de azon belül ugyanolyan mappába, mint amiből kiszedtem - tehát dátum, elnevezés ua. Ezeket évenként csoportosítottam (jajj nekem, nem tudom a szakkifejezéseket, mikor fájl, mikor mappa, stb). Ezekből másolatként szedtem ki témakörönként a saját munkáimat, lásd takaró, baba, falikép, stb. A kiállításokat benthagytam a helyükön, dátum alapján könnyen megtalálom őket.
A festett anyagokra nincs még ötletem, azokhoz valami kommentelés is kellene, hogy milyen anyagból, milyen recipe alapján, milyen tapasztalatokkal....

És ha már így elindultam a gyűjtögetés útján, nekiugrottam a képtárnak is. Valakitől a Flickr-t hallottam jól kezelhetőnek, korlátlannak (?), így azzal próbálkozom. Ha már rend van a gépemen, akkor egész gyorsan fel lehet dobálni a képeket, csak az utómunkákkal kell elszöszögni (elnevezés, komment, csoportosítás).

Az elmúlt heti nagy Tilda-vadászatban belefutottam egy francia blogba, ami teljesen elvarázsolt. Mivel franciául nem értek, ezért csak a képek beszélnek hozzám, de azok gyönyörűen!
http://framboisechocola.canalblog.com/ Fantasztikus stílusa van a hölgynek. Ha nem is teljesen a sajátom ez a habos-fodros-rózsás világ, de olyan meghittség, otthonosság árad a képeikből, hogy csak na...
http://tildaaddicts.canalblog.com/ Ez több emberke közös blogja akik Tone Finnanger munkáit varrják, alias Tilda-rajongók. Éééés jobboldalt egy gombbal át lehet váltani angolra! Igaz, nem tökéletes a fordítás, de az én angolságomnak megteszi.

Mostmár megyek Thaiföldet varrni.... (a zuram ki nem állhatja nehezen viseli ezt az utolsó pillanatosságomat, de én ílyenkor tudok igazán hatékony lenni)

Nincsenek megjegyzések: